Ana del Barrio, és llicenciada per la Universitat Autònoma de Madrid i per la de Rijksuniversitat de Leiden (Holanda), està especialitzada en psicologia evolutiva.
Durant la seva vida ha viscut en diversos països europeus: Holanda, Alemanya, Bèlgica i Suïssa i domina molts idiomes.
Treballa com a consultora en la seva pròpia empresa AdB- Intercultural Training & Consulting, especialitzada en temes de diversitat a l’àmbit de l’educació i la cooperació internacional.
A la xarxa europea DECET, està involucrada en una recerca qualitativa sobre les competències necessàries per treballar la diversitat entre els mestres d’educació infantil.
Amb la agència MUTANT, ha desenvolupat un projecte “ Trabajo continuo de aprendizaje en equipo. De la reflexión personal a la reflexión crítica en equipo” i actualment coopera amb aquesta agència en un projecte de dos anys.
Projecte MUTANT, “ D’una comunitat crítica a un canvi sostenible”
- Projecte de formació en recerca i acció.
- Projecte provat en quatre centres d’educació infantil.
- Cooperació amb quatre equips d’educadors.
- Cooperació amb equips de gestió i personal pedagògic.
- El sistema educatiu holandes, és molt diferent al nostre. Els centres infantil van del 0- 4 anys o 2-4 anys, tenen un equip de gerència, ja que Holanda és un país molt petit i treballen a un nivell més alt.
Visualització (premisses del projecte) :
- Tothom és competent per a la reflexió i capaç de participar.
- Tothom és responsable del procés d’aprenentatge.
- Tots aprenem de nosaltres mateixos i del altres.
Marc teòric:
- Reflexió bàsica: reflexió essencial, en profunditat.
La reflexió que normalment fem no es tan important quedar-se amb el que fem si no com som realment nosaltres.
La pregunta com treballar amb els nens i les famílies, el que hem de pensar és allò que els volem ensenyar.
Per últim hem d’ajustar els nostres objectius personal amb els professionals, arribar a la conclusió de les teves metes.
- Comunitat d’aprenentatge crític:aprendre i ensenyar a la part del teu equip, i preguntar-te perquè pots treballar amb unes persones i amb altres no.
Com podem crear espai per al diàleg (mitjançant 8 instruments d’aprenentatge):
-Valorar les qualitats essencials dels educadors.
-Ajustant els objectius personal amb els professionals.
-Reflexionar a tres nivells: pensaments, sentiments i a la pràctica.
Tres espais nous (suport i motivació dels nens):
o El pensament contextual(entorn de les famílies, ajudar-les).
o La cooperació amb els companys.
o El desenvolupament d’un contracte en l’educació.
-Amb documentació.
-Aprendre a qüestionar i ha fer preguntes crítiques.
Resultats del projecte:
-Energia, entusiasme i seguretat en els centres educatius.
-Reconeixement que tothom és competent.
-Interdependència entre tots els nivells d’organització d’educació infantil.
-Creix el compromís dels educadors.
-Inici de la reflexió crítica.
-Més consciència de context i diversitat de valors.
-Cooperació amb els companys.
-Aprenentatge en equip i relacions col·laboratives.
ESTRATÈGIES COMUNICATIVES QUE UTILITZA EL CONFERENCIANT:
-Parlava molt fluix, i contínuament marcava molt certes paraules, tenia un to de veu dolç, però hi havia moments que faltava potència de veu.
-Davant la postura corporal, tenia el cos ben recte, però només estava en una zona, s’hauria d’haver mogut per tot el espai, ja que hi havia moments que la veu no arribava, els que estàvem més enrere.
-Utilitzava molt el recurs del power point, però hi havia moments, que en estar la presentació en anglès, perdíem informació.
-Va començar la conferència, amb dos exemples, cosa que ens va molt bé, per saber ben bé allò que ens vol explicar. Però va haver una moment que ens vam perdre i no vam entendre, el perquè dels exemples.
-Davant els element de l’entorn:
oEra un entorn trist, per la llum, faltava una bona il·luminació.
oHi havia molts sorolls: ja sigui per la quantitat de gent que hi havia, per sorolls del micròfon o el soroll del motor de ventilació.
Extreure informació dels temes del projecte
Hace 10 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario