jueves, 24 de diciembre de 2009

Valoració final del bloc

En general, estic molt orgullosa, ja que he mantingut aquest bloc amb tot allò que ha demanat el Jordi, ho he intentat fer el millor que he pogut, ja que mai havia utilitzat cap bloc, i en un primer moment no tenia ni idea com s'utilitzava, vaig haver d'aprendre tot, com pujar les presentacions de power point, com insertar fotografies, fer enllaços, etc.

Coses que he aprés durant aquests tres mesos a l'assignatura de gestió de la informació i TIC:

- Pujar vídeos al bloc, amb el doi embed.
- Que hi ha tot tipus de programes, software lliure ( ja que ho fan comunitats de gent) i aquells que estan fets per una empresa i s'han de pagar.
- Que les imatges s'haurien de extreure de bancs d'imatges com: stock.xchng.
- Què és un wiki, i quines diferencies hi ha amb el bloc.
- Saber si es poden agafar coses d'una pàgina web, davant el dret de l'autor.
- Que a més de la wikipèdia tenen projectes germans de tot tipus, i que qualsevol persona pot participar-hi.
- Tenir informació sobre totes les característiques de la imatge, i utilitzar un programa per retocar imatges, com és el GIMP.
- Com realitzar una presentació de power point correcte, les característiques principals que ha de tenir.
- Aprendre a utilitzatr un programa de so, fer retocs en cançons.
- Aprendre que és una blocosfera, mitjançant un exercici, per saber com es fa.
- He aprés què és el google docs, que es pot fer un treball o organitzar uan sortida, entre més d'una persona, realitzar presentacions i enquestes.
- Col·laborar en la wikipèdia.
- Aprendre noves coses sobre el movie maker, ja que aquest ja el sabia utilitzar i l'havia utilitzat.
- Aprendre a utilitzar un programa de realització de mapes conceptuals.
- Aprendre a utilitzar un programa de realització de jocs educatius pels nens, com puzzles o jocs de relació.
- Com insertar un video al youtube i després introduir-lo al bloc.
- I descubrir programes per pujar presentacions, sons o cançons i documents de word com l'slideboom, slideshare, goear, scribd.
- I ha fer enllaços en el bloc.

Les dues intervencions més interesant del bloc han sigut: La pràctica del GIMP i el últim programa utilitzat, l'activitat amb el Jclic, amb el gimp em va agradar tant el programa com l'activitat, vaig quedar molt parada del que es podia fer amb aquest programa de eliminació d'objectes o coses, i canviar la resolució, a més em va semblar molt útil. I el Jclic, perquè no tenia ni idea que nosaltres podiem crear aquest tipus d'activitats, i hem va semblar una activitat molt ineteressant ja que pots utilitzar el programa amb els nens.

La meva experiència davant el bloc, en un primer moment em va costar molt d'aprendre i realitzar activitats, però finalment m'he adaptat i crec que he sigut capaç de fer les activitats que m'han demanat lo millor possible.

BON NADAL A TOTS!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario